Log in

De Dutch Filmers Academy is een faculteit die samen met de Nederlandse Fotovakschool onderdeel uitmaakt van het gerenommeerde particuliere instituut de Nederlandse Academie voor Beeldcreatie (NAVB). De Dutch Filmers Academy is de jongste telg uit de NAVB-familie.

Kleinschalige opleiding

Docenten zijn zelf werkzaam in het vak

Ondernemerschap is leidraad in het curriculum

Samenwerken hoort bij het vak én onderwijs

 

IMG 2633 als slim object1

Missie

Onze missie is om onderwijs te bieden dat studenten inspireert en opleidt tot ondernemende allround filmprofessionals. Studenten krijgen de ruimte hun talent en eigen stijl te ontplooien en leren die inspiratie vooral in te zetten ten dienste van een opdrachtgever. De Dutch Filmers Academy wil studenten passie voor het vak bijbrengen, want alleen bevlogen makers zijn in staat samen met een klant een boodschap naar een hoger niveau te brengen.

 

Visie

Digitalisering, medialisering en de explosie van communicatietechnologie staan aan de basis van een snel veranderende wereld. Audiovisuele content speelt een steeds grotere rol. Nieuwe media, alternatieve platforms en distributiemogelijkheden zijn het speelveld waarin de huidige generatie werkt. De Dutch Filmers Academy bereidt studenten voor op deze snel veranderende markt.

 

Korte lijnen, uitgebreid netwerk

De Dutch Filmers Academy is gevestigd in Amsterdam en Eindhoven en heeft contacten met veel organisaties uit de creatieve industrie: studio’s, omroepen, redacties, producenten en facilitaire bedrijven. Daardoor hebben we korte lijnen naar een uitgebreid medianetwerk.

 

Keurmerk

De Dutch Filmers Academy is aangesloten bij de NRTO en is wettelijk geaccrediteerd door de NVAO

 

Hoe is de sfeer op de Dutch Filmers Academy?

De Dutch Filmers Academy biedt studenten een veilige leeromgeving waarbinnen samenwerken, feedback geven en krijgen veel aandacht krijgen. Maken en reflecteren is een proces waarmee de opleiding zich spiegelt aan de professionele werkomgeving.

Studenten worden gestimuleerd een kritische en onderzoekende houding aan te nemen.